Heziketak, betidanik bete izan du funtzio garrantzitsua
gizartean. Beraz, gizartea eraldatzen doan heinean, hezkuntzari dagokion
funtzio soziala ere aldatzen da, azken honen egitekoa baita gizarteak islatzen
dituen beharrak asetzea. Arazoa da, ez dela erraza gizartea eta hezkuntzaren
artean egon beharko litzatekeen erlazioa
zein den zehaztea elkarmenpekotasuna adierazten baitiote elkarri.
Zer nolako gizartearen parte gara?
Hori dela eta, Huhezitik hezkuntza aldaketen
beharra sentitzen dugu. Helburua da haurren garapen integrala bideratzeko
prestakuntza duten profesional trabatzea. Profesional horiek haurren familia,
gizarte, eta kultura-ingurua kontuan hartuko dute eta, ondorioz, haien beharrei
erantzun egokia eskaintzeko prest bilakatuko dira. Profesional burutsuak,
sortzaileak eta konprometituak hezi nahi ditugu, errealitatearen interpretazio
kritikoak egiten dutenak eta, aldi berean, gizarte aldakorrera egokitzen
direnak.
Hau guztia kontuan izanik, 2011-12 ikasturtean,
hezkuntza graduko hirugarren mailan materia berri bat ezarri dute, Euskal
Herriak urte hauetan zehar emandako bilakaera soziala dela eta.
ZEINTZUK
DIRA MATERIA BERRI HAU SORTZEAREN ARRAZOIAK?
|
Ikasleei zerbait
jartzen diegunean begien aurrean, zerbait erakusten ari gara; ikasleei begien
aurrean jarritakoa barneratzen laguntzen diegunean, zerbait irakasten ari
gara; geure burua denean ikasleen begien aurrean jartzen dugun eredua, hezten
ari gara.
Badakigu heztea
ez dela soilik informazio jakin bat transmititzea ikasleei; horrez gain,
bizitzarako trebatu, gaitu eta prestatu nahi ditugu, eta inguruarekiko
jarrera konprometitua har dezaten bultzatzen ahalegintzen gara. Ikasgai
honetan, geu jarriko gara harremanetan inguruarekin, eta gure jakintza eta
trebetasunak jarriko ditugu inguruarekiko konpromisoaren zerbitzura. Duda
barik, zuetako askok dagoeneko parte hartzen dute ingurunearekiko konpromisoa
helburu duen erakunde edo ekimenen batean. Konpromiso hori modu askotara
gauza daiteke: irakasle herriko dantza taldean, mendi-talderen baten
antolaketa, gazteentzako ekimenak...
Zergatik
konpromisoren batean oinarritutako materia bat? Zein da helburua? Zer
eskaintzen dit niri materia honek?
Esan bezala,
materia honen ardatzetako bat konpromisoa da, eta konpromiso horretan
oinarrituta, ikasleek zerbitzu bat eskainiko diote haien inguruari. Hala ere,
ezin dugu ahaztu jarduera hori materia baten baitan kokatzen dela, eta
ikasketen helburua ez da zerbitzua eskaintzea, zenbait ezagutza eta
konpetentzia garatzea baino. Hain zuzen ere, eskainiko den zerbitzua Ikasketak eta Zerbitzua (I+Z) izeneko metodologia baten parte da;
metodologia horren helburua da ikasleek dituzten ezagutzak eta konpetentziak
zerbitzu baten mesedetan jartzea, eta aldi berean, zerbitzu horren lanketan,
beren formazio profesionalerako baliagarri izango zaizkien beste ezagutza eta
konpetentzia batzuk garatzea. Aldi berean, ikasleek aukera izango dute hobeto
ezagutzeko inguratzen dituen errealitatearen zenbait arlo, etorkizunean beren
jardueran eragina izango dutenak edo izan dezaketenak.
Esandako guztiak
berezi egiten du materia hau, eta materiaren baitan eskainitako zerbitzuak
ere ezaugarri jakin batzuk bete beharko ditu:
|
HELBURUAK
|
Materia honekin, helburu zuzen hauek lortu nahi dira:
|
KONPETENTZIAK
|
Materia honekin, konpetentzia zuzen hauek lortu nahi dira:
Materia honekin, zeharkako konpetentzia hauek lortu nahi dira:
|
EDUKIAK & METODOLOGIA
|
Materian zehar
landuko diren edukiak askotarikoak izango dira, eta hein batean, aldatu
egingo dira ikasleek aukeratzen duten proiektuaren arabera, proiektu horren
ezaugarri eta beharretara egokitzeko. Hala ere, badira zenbait eduki ikasle
guztiek ezagutu beharko dituztenak, eta horiek ondoko puntuetan zehazten
dira:
Erabiliko den
oinarri metodologikoak ardatz hartuko du Ikaskuntza eta Zerbitzua (I+Z) eta
lan kooperatiboa. Metodologia horrek eskatzen du ikaslea inguruko beharrizan
errealetara hurbiltzea, haiek ezagutzea, eta berak garatutako
irakasle-konpetentziak baliatuta, beharrizan horiei erantzutea.Horretarako,
kasu batzuetan, irabazi asmorik gabeko erakundeekin arituko gara lankidetzan,
eta ikasleek bertan egingo dute lan materiari dagokion ordu-kopuru zehatz
batean. Aldi berean, HUHEZIko irakaslearen laguntza izango dute eskainitako
zerbitzua eta materia uztartzeko.
|
No comments:
Post a Comment